tisdag 14 april 2009

Tacksamhet

Det troliga är att jag har pratat om detta i något tidigare inlägg, jag tenderar ju att upprepa mig emellanåt.

Men det är skitsamma, för tacksamhet kan man inte prata sig nog varm om.

För mig är det så att jag har två val: Antingen kan jag fokusera på det som är skit i mitt liv, eller så kan jag lägga min kraft och energi på att uppskatta det som är bra.

Jag har valt det senare. Vad andra väljer bryr jag mig inte om. Jag väljer tacksamheten för den får mig att känna glädje, tillförsikt och kärlek.
Jag skulle kunna fylla hela den här bloggen med allt jag är tacksam för, sida upp och sida ner.
Just idag väljer jag ut tre saker från listan.

Min familj, som får vara frisk och må bra idag också.
Jag fick frukost på sängen av fästmannen i morse.
Jag får arbeta med det jag tycker allra bäst om, även när jag arkiverar.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag fokuserar på skiten.

Åsa Hellberg sa...

Varför? Blir du inte bara olycklig av det?

Unknown sa...

Näe. Inte direkt. Alltså, jag är ju tacksam för allt det där som man ska vara tacksam för. Men hur ska jag kunna se positivt på att bli nobbad varje vecka? Bara det är ju svar på att man inte duger. Herregud, man har ju det på papper och allt...

Åsa Hellberg sa...

Nej, är klart att du inte ska se positivt på det...det har dock inte ett dugg att göra med om du duger eller inte.

Problemet blir om du glömmer bort alla de tillfällen du VET att du duger alldeles utmärkt.

Unknown sa...

Okej.

(Jag har en dålig dag)