fredag 10 juli 2009

Det var det värsta

vad ni inte var pratglada denna vecka.
Jag struntar lite i det och fortsätter att prata för mig själv.

Min semester har börjat på ett alldeles utmärkt sätt måste jag säga.
Iklädd rosa fluff från topp till tå sitter jag fortfarande i min soffa och besvarar lite mail, läser bloggar och sippar på mitt kaffe.
Just nu står korr av mitt bokomslag högt på min semester-to do-lista, det får än så länge anses vara en hobbyverksamhet. Troligtvis den roligaste hobby jag någonsin har haft, och den enda i vuxen ålder.

Son 14-åring ägnade jag mig åt teater, musik i alla former, fotboll, schack, hästar, friidrott och killar...som bara några år senare landade endast i killar.

Bad choice!

Om jag hade fördjupat mig i någon av mina trevliga hobbys kanske jag hade kunnat bli bra i något men det blev jag inte. Jag blev inte ens bra på killfronten, trots energi och engagemang i övermått.

Därför är jag erhört glad för min nuvarande, uttrycksfulla, hobby och tror bestämt att jag kommer att behålla den livet ut.

Det skulle vara kul att veta vad jag kommer att blogga om 10 juli 2029.

Inga kommentarer: