onsdag 22 juli 2009

Inser ni att

det snart är september och att min första bok kommer ut då? Just nu befinner den sig väldigt nära en tryckpress, möjligtvis i.

Meningen är ju att fler än familjen ska läsa (och eventuellt förfäras), och det händer att jag fantiserar om att se någon med min bok i handen på tunnelbanan.
Ska jag:

Säga hej?
Le lite i smyg?
Gömma mig?
Fråga om den är bra?

Sådant kan jag fundera på.

Man blir lite knäpp när det närmar sig förlossning nio månader efter insänt manus.

5 kommentarer:

Tinto sa...

Ser du mig på tunnelbanan med din bok i högsta hugg så får du mer än gärna stoppa mig...vilket dessvärre är ganska osannolikt rent geografiskt! : )
Jag kommer att sträckläsa boken såfort den finns tillgänglig. Är så nyfiken så!
Nedräkningen har börjat!

Åsa Hellberg sa...

Hej Tinto, vad kul med en gammal bekant! :)
Välkommen hit!

Anonym sa...

Jag ser verkligen fram emot din bok.

När jag är i det där stadiet i skrivandet när jag läser texten högt för mig själv, brukar jag låtsas att jag hör den på radion. Typ "följetongen".

Är jag knäpp eller är jag knäpp?
=D

Tinto sa...

Tackar så mycket!
Ser fram emot många fler läckra sko-bilder :)))

Åsa Hellberg sa...

Tinto; här blandas det friskt; ibland en sko, emellanåt lite missbruk men allt som oftast vardagsfunderingar:)

Ninna; vem ska läsa in din bok? :)