torsdag 30 juli 2009

Packdag

Min son, som bara reser och reser, ska nu iväg på kollo i två veckor och vi ska packa alla snygga kläder under dagen.
Det var tre år sedan sist, och då fanns det praktiska saker i väskan såsom inte så tjusiga t-shirts, brallor som hade sett sina bästa dagar och gummistövlar.
Han var lite osäker, ringde hem emellanåt och jag fick vinka av honom på Centralen där bussen mot kollo avgår.

I år ska jag "inte räkna med att han hör av sig" och det är bra att jag kör till Centralen men inte att jag går med till bussen...
Gulp.

Igår använde jag det där med att gå med till bussen som hot, jag adderade också hot om höftrullningar och skönsång utanför bussen för att få det jag ville; lite hjälp med att hämta hans tvätt från tvättstugan.

Jag ser hur han fnissar lite, men han vet också att jag skulle kunna göra exakt det.
Lite schyssta 80-tals moves framför hans kompisar och han skulle dö, alltså tog han hand om all tvätt och log rart mot sin mamma.

Ja, jag är lite manipulativ emellanåt.
Det får man vara till en fjortonåring som fyller femton när han är på kollo.
Gulp.

Inga kommentarer: