söndag 12 juli 2009

Mamman

och mamman är helt överens om solskyddsfaktorer, pengar, alkohol och att inte lämna de partyglada tonåringarna själva och jag är därmed helt trygg med att släppa iväg sonen till Grekland.

För att han ska vara snygg på resan tvättar jag idag, och har hällt diverse medel på hans vita byxor för att få bort gräsfläckarna.
Ena dagen cool i solglasögon och vita jeans, nästa dag spelar man fotboll i samma par.
Kommer ni ihåg hur det var att nästan vara 15?

En helt annan sak; i vår familj kommer man numera att få ett körkort om man helt håller sig från alkohol fram till 18-års dagen.
Vi skakade hand på det häromdagen och jag hoppas att det ska vara en bra morot under de närmsta tre åren.
Ett körkort i Stockholm går väl på trettiotusen ungefär och jag kan bara hålla tummarna för att det - och alla våra samtal - är motivering nog.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Trettio pix?! Satan!

Agneta sa...

Låter som en mycket klok överenskommelse!

Åsa Hellberg sa...

Agneta; ja visst är det:)

helene sa...

Alla mina kompisar bröt det löftet!
enastående om han kan stå emot! Hoppas!

Åsa Hellberg sa...

Helene; jag hoppas det också...