måndag 27 juli 2009

Nej, vad tycker ni

om att kanske släppa samtalsämnet flugor för att koncentrera oss på den betydligt viktigare svininfluensan.

Som jag har förstått det kommer vi alla att drabbas inom några månader, och när det handlar om vaccinering eller inte så kommer i alla fall jag glatt ta emot en spruta när det är min tur.
Jag kommer också att vabba om det är så att sonen blir sjuk.
Ja, ni hörde rätt.
Jag tänker vara hemma om min 15-åring blir sjuk i influensa.

Det har sina orsaker, utöver att det är trist att vara ensam och sjuk hemma; han blir knäpp, hallucinerar och ser gröna tomtar när han får riktigt hög feber.
Soffor lutar, väggar kommer emot honom och blicken är vilt stirrande som om jag vore något annat än en väldigt omtänksam och välmenande moder.

Å andra sidan är det väl så att om han blir sjuk blir jag det också.
Jag håller alla tummar för att det i så fall inte blir mitt i mitt seminarium eller när jag ska på en tre-dagars utbildning till Karlstad i mitten av september.

Jag kan bli en sådan där försökskanin för vaccinet.
Är det någon som vet var man anmäler sig?

Inga kommentarer: