lördag 11 juli 2009

God morgon


bloggkamrater. Det är lördag i förorten.


Jag har läst nya Damernas värld och fått en glimt av hur vi ska klä oss i höst, vilket väl kanske kan tyckas trist så här i början av juli.

Men icke sa nicke.

Det är ett alldeles utmärkt sätt att hålla sig ifrån alla de reor som florerar i varja öppen klädbutik.
Fina korallfärgade blusar, linnen i limegrönt och blommiga korta klänningar fungerar nämligen bara någon månad till, sedan är det höststassen som ska på.

Nu vill jag på intet sätt säga att sommaren är över, men för min egen del är just kläddelen klar.

Däremot kan min balkong eventuellt ha nytta av reorna när den nu blir klar. Det vore aningens trist om jag måste plantera ljung istället för rosa och blå blommor; eller ve och fasa, en blinkande julgran.


Inga kommentarer: