torsdag 30 juli 2009

Kan det vara influensa

Har jag berättat att jag närmast kan beskrivas som en sjukvårdsupplysning? Jag ställer diagnoser hit och dit och har ofta rätt (såklart), därav detta inlägg där jag misstänker att fästmannen kan ha dragit på sig den fruktade svininfluensan.

Vi är bara drygt en timma inne i sjukdomsförloppet, men; den onda kroppen, det dunkande huvudet och det snabba sätt som dessa symptom visade sig ger mig indikationer på att min diagnos kan vara korrekt.

Å andra sidan landar varenda bacill på just honom så det kan vara en släng av något annat men detta lär visa sig under kvällen.

Under tiden håller jag jouröppet och ger uppmuntrande tillrop (heja, du klarar det här), råd om medikament (älskling, ta ett par alvedon) och förmaningar via telefon (nej, du går inte utanför dörren).

Och nej, han kan inte ha smittat mig.
Vi har inte varit i närheten av varandra på exakt 5 dagar.
Vårt låtsassamboskap skulle ha inletts i morgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej Åsa
hur går det med fästmannen?
tråkigt om han ska bli sjuk när ni ska ha er lilla sambotid

hoppas på det bästa för er
Sanna

Åsa Hellberg sa...

Hej Sanna.
Ja du, den mannen är svår att få "sjukförklarad"...han knaprar alvedon och tycker att han "är mycket bättre".
Men jag vet ännu bättre, och jag tänker inte umgås med honom i morgon i alla fall:)

Tack för att du frågade,
Kram Åsa