tisdag 14 april 2009

Arkivering

Det finns de som är lysande administratörer, låt mig genast fastslå att jag inte tillhör den klubben.
Det är mer tjosanhejsan när jag ska hålla reda på saker och ting.

För att lösa den problematiken måste jag avsätta dagar för att ta hand om de papper som faktiskt måste tas om hand om.
Det ska betalas skatt och moms till exempel, vilket kan vara en fördel att hålla reda på.
Idag ska jag hålla reda på just det.

Det finns däremot något jag är bra på:
Tid.
Att vara i rätt tid.
Helst lite tidig.
Alltså tar jag tag och deklarerar idag.

Skatteverket kommer ju att vara fullt upptagen av era deklarationer som dimper ner före midnatt den andra maj, och kan fram till dess ömt vårda min.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jag deklarerar med pistolen i tinningen, nästan halvvägs in i fängelset. Men då är ju jag lite coolare än alla andra.

Åsa Hellberg sa...

Ja det är du:)