onsdag 8 april 2009

Bloggare

Det handlar om språket, iakttagelseförmågan eller humorn när jag fastnar i någons blogg och läser vidare.
En del skriver ofantligt vackert, andra kärvt och kort De finns de som gör glasklara analyser, och andra som skriver tre rader som är skitroliga.

Om de har något gemensamt så är det nog att de har hittat sitt eget sätt att uttrycka sig på, att man genast känner igen sig.

Jag undrar om de vet det, att de har en alldeles egen röst?

Att deras sammansättning av ord skapar en melodi där jag känner att jag kan nynna med, och att den gör att jag återkommer gång på gång.

Det handlar som sagt inte om vad som sägs, det handlar om hur det skrivs.

Tycker nästan att det börjar bli dags för bloggIdol.

Vilka tycker ni ska sitta i juryn?

6 kommentarer:

Unknown sa...

Du. Och se fan till att jag vinner! Var anmäler jag mej?

Åsa Hellberg sa...

Nej, jag kan ju inte kritisera så det skulle bli helt kasst. Jag får coacha i kulissen istället.

(jag ska skicka idén till tv4, sedan kan du få en del av mitt gage)

Unknown sa...

Äh, behåll gaget. Men tack ändå.

Jag kan nöja mej med att säga följande; jag käääänner en författareeeee.

Skicka mej en autograf.

Åsa Hellberg sa...

Du ska få både autograf och bok vad det lider, tjoho.

helene sa...

Jag kan sitta i juryn,jag kan ingenting om bloggar läser bara din.
Jag har ju så god smak!

Åsa Hellberg sa...

Bra Helene, läs ingen annan.

Jo förresten. Kolla under min profil, där finns mängder med bra bloggare.

Kram.