torsdag 30 april 2009

Ishockey-VM och Monaco Grand Prix

Det enda VM jag egentligen minns var när min väninna och jag bilade till Monaco, och första natten bodde på ett hotell i Malmö.
Då vann Carola schlagern och Tre kronor hockeyn på samma dag har jag för mig. Det kan ha varit 1992.

Anyway, vi drog vidare till Monaco och träffade både prinsar, prinsessor och svenska kungaparet som glatt hälsade när vi stötte på dem på nattklubben. Kungen dansade med sin kvinnliga livvakt och såg ut att vara på ett strålande humör.

På just det haket gick "alla", och vi blev invinkade i dörren av vakten som valde ut vilka som platsade i "superglamourgänget".
Att vi var utfattiga och inte la en krona i baren kunde han tydligen inte se på oss. Fuskglitter kan troligtvis se lika tjusigt och fint ut som den äkta varan.

Då vårt mål var Monaco Grand Prix - och min väninna råkar känna alla i den där världen - fick jag en inblick i både det ena och andra under våra dagar i Monte Carlo.
Det ena är att alla racingstjärnor är extremt små, det vill säga korta och tunna.
Det andra är att glitter och glamour är kul när man är på besök en kort stund.

En kort stund.

Inga kommentarer: