onsdag 8 april 2009

Veckans sista

Kl 15 idag träffar jag veckans sista klient, sedan tar jag påsklov.

Förhoppningsvis har även grabbarna som härjar på min balkong lite ledigt över påsk.
Om nu jag är trött på deras borrande, hur ska då inte de känna det?
Stackars dem.

När jag beklagar mig för fästmannnen skrattar han och säger att jag inte förstår mig på byggbranschen.
Vad han menar, och till viss del har rätt i, är att jag tror att den nya balkongen kan sättas dit med Karlssons klister. Mjukt, ljudlöst och helt besvärsfritt. Dessutom ska det ta max en vecka, inte 15.

Man vill ha det nya, men inte konsekvenserna och tiden det tar.

Det är lite coaching över det.
Det vill säga att processen framåt kanske inte är så himla kul alla gånger, att förändra sig kan också vara jobbigt.

Men med fokus på resultatet går resan ändå finemang, vare sig det handlar om en livsförändring eller en ny balkong.

Det gäller bara att ha lite tålamod.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Påsklov? Jag ska skriva under "påsklovet".

Åsa Hellberg sa...

Bra, men ska göra det man tycker är kul!