onsdag 8 april 2009

Julpynt


Det troliga är att hellbergshemmet är det mest pyntade i södra Stocholm. Det är julgranar, kulörta lyktor, tomtar, änglar, ljusslingor, fejkgranslingor, adventsljusstakar, obscena mängder paket och 3 aladdinaskar (varje dag).


Men påsk?


Jag har en misstanke om att jag kör slut på min helgpyntlust redan vid nyår, och att komma igen redan några månader senare blir oöverstigligt. När inte ens barnet i familjen bryr sig om ris med fjädrar, tuppar och målade ägg känns det faktiskt inte som om frun i huset behöver göra det heller.


Vad säger ni?

Tänker ni åka till Blåkulla?

4 kommentarer:

Unknown sa...

Du, jag äger Blåkulla.

Åsa Hellberg sa...

Det visste jag att du skulle säga, haha:)

helene sa...

Jag är inte kvalificerad för blåkulla än men satsar på nästa år.Då djä......

Åsa Hellberg sa...

Helen; du är helt på G, jag hör det. heja heja!!!