torsdag 16 april 2009

Omvändelse

Jag har insett att jag försöker omvända Liz trots att hon inte har bett om det. Och jag borde veta bättre.

Liz, förlåt.

Du gör helt rätt, och jag har inte ett dugg med att göra om du kallar dig refuserad eller inte.
Jag hoppar helt enkelt över de inläggen i din blogg som gör ont i mig.

Men jag förbehåller mig rätten att tycka att du är fantastiskt duktig och en lysande författare.
Jag får ju tack och lov tycka precis vad jag vill.

(Fnys du, det struntar jag i.)

9 kommentarer:

Unknown sa...

*fnys fnys fnys* Nu börjar jag ju inbilla mej att du inte alls vill coacha mej. Nähe. Näe, jag var väl det där hopplösa fallet dårå.

Det handlar inte om att jag inte vill bli omvänd, utan mer att jag ser mej som en realist, eller som en dålig idoldeltagare.

Och du, jag, författare? Skulle inte tro det va?

Åsa Hellberg sa...

Det är jag som har velat ta bort din negativa självbild, det du kallar realist.
Mest för att det gör ont i mig, inte för att det gör särskilt ont i dig:)

Jag kan fortsätta säga aja baja, men då måste du be mig om det.
Författarliz!!!!!!!!!!!!!!!!!

Unknown sa...

menvadheterdetnu, vad behöver jag hjälp mej? På allvar.

Åsa Hellberg sa...

Jag vet inte, jag undrar om du behöver hjälp med något alls:)

Unknown sa...

Alltså, jag vet inte. Jag tror liksom jag är obotligt sjuk i huvudet. Men det funkar det också.

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att du är brutalfrisk, men dålig på att säga att du är bra.
Det är Jante, dum fan.

Unknown sa...

Jantelagen är något som används friskt här. Men bortsett från det har jag svårt för att basuner ut i bloggen att jag skulle vara bra på att skriva innan jag gett ut något, och handen på hjärtat; hur sjukt skulle det inte låta om jag höll på att säga att jag var bra på det. Tror snarare att en förläggare skulle skita i att läsa manuset om de sett bloggen... tror du inte?

Åsa Hellberg sa...

Jag tror att basunera ut motsatsen har samma effekt.
Allt är ju en fråga om balans.
Att visa att man gillar sig själv och är nöjd med det man gör är inte att förhäva sig. Det är sunt Liz. Faktiskt.

Unknown sa...

Aha, ska testa. Någon dag.