lördag 16 maj 2009

13.00

Jag ska inte trötta ut er med information om hur det går med min städning, jag inser att ni fulltständigt struntar i det.

Nej, vad jag nu vill dryfta handlar om min katt, Misse.
(Fästmannen kallar honom fortfarande Nisse, jag antar att det är därför de inte gillar varandra särskilt mycket.)

Misse gillar att klösa, precis som alla andra katter. Han har alldeles utmärkta -av mig utplacerade - klössaker lite här och där i lägenheten, ändå envisas han med att mattan i vardagsrummet ger bäst klomotstånd.

Idag hittade jag hålet i mattan...den matta som jag är så förtjust i.
Hål är inte okej för mig.
Hål betyder måste köpa ny matta.
Satan.

Dagens tur: Den är inköpt på Ikea, inte särskilt dyr, och jag hoppas och tror att den fortfarande finns kvar i sortimentet.

Förutom att klösa sönder mina mattor gillar Misse också att släpa runt en massa kattsand överallt. Eller gillar och gillar, han gör det helt enkelt för att han är en innekatt och för att sand fastnar under tassarna efter utfört kisseri och sedvanligt sandsparkande.

Har ni något bra slippa-sand-tips så kontakta mig.
Jag skulle baske mig kunna utge en belöning till den som har ett riktigt bra, fungerande, knep att komma med.

Inga kommentarer: