måndag 25 maj 2009

Blondie

Jojo, nu är man blekt igen.
I folieslingor, vilket blir bättre än med färg i mitt redan blonda hår enligt experten.
Det blev riktigt piffigt faktiskt.

Varje gång jag är hos frisören undrar de hur jag vill ha det när själva slingorna och klippningen är klar.
"Fluffigt, absolut inte platt", säger jag och två minuter efter att jag har lämnat salongen ser det ut som om jag har strukit håret med strykjärn runt skalpen.
Mången gång har jag gått direkt hem och tvättat det.

Frisörerna har inte riktigt förstått det där med "upp - och nedknepet".
Alltså; vänd huvud nedåt och blås rötterna torra. Vänd tillbaka, föna med borste lätt och voilà; fint som tusan.

Så nu sitter jag här med mitt fina blonda pannkakehår i tofs och ska gå igång med verksamheten.

Men vi hörs väl sen va?

4 kommentarer:

Kia sa...

You bet it is Elsa!

Åsa Hellberg sa...

Haha, det gick inte att känna igen henne:)

Anonym sa...

Hörredu, den där metoden känner jag igen från åttiotalet:)
Undrar hur många som fick whiplash-skador när kastade huvudet framåt för att håret skulle bli sådär fluffigt :)

kram
Karina

Åsa Hellberg sa...

Karina; ja och då var de flesta av dagens frisörer inte ens födda.

Skillnaden mot nu är att man då tuperade och sprejade håret... när man fortfarande stod framåtlutad.
Då kan man snacka om fluff när man väl rätade på ryggen:)