onsdag 20 maj 2009

Laddar

inför 4 dagars ledighet med att sätta fullständig tokfart.
Det fungerar om jag vet att jag ska vara ledig, i alla övriga fall är det en fart jag aktar mig för.

Jag hade stora planer för min ledighet, och jag kan berätta att mycket av det stöp med morgonens väderrapport.
Jag har inga som helst problem med regn, det passar bara inte så bra ihop med vissa utomhusaktiviteter.

Kombinationen med bio är däremot lysande. Regn och bok känns också fint.
Jag har ju fortfarande en hel ny Kajsa Ingemarsson som jag faktiskt bara hann lukta på häromdagen.

Men som sagt, först full fart.

Nej, först tacksamhet.
1. Jag är tacksam för min familj, och att våra sjukdomar håller sig till förkylningar.
2. Jag är tacksam för jag ska få träffa min västkustfamilj på lillebrors bröllop om två veckor, jag har inte träffat min lille brorsson på nästan ett år.
3. Jag är tacksam för att jag har ett arbete att gå till.

Nu så...Wroooooom

5 kommentarer:

Agneta sa...

Hur ska jag "komma ihåg" detta med 3 tacksamhetsord/meningar varje dag?
Har du något tips? Jag verkligen vill komma in i detta mönster, men gör inte det. Kommer på det när jag läser din blogg först! (Hjärnan är väl fullproppad av andra oviktigare saker......)

KarinaHC sa...

Jag undrar om det inte är så att man är mer fokuserad på vad man inte har uppnått än vad man har att vara tacksam för. Själv är jag alldeles för dålig på att vara tacksam.

Unknown sa...

Jag är tacksam för att jag har en redaktörs stöd.

Jag är tacksam att jag har en käft.

Jag vore tacksam OM tatueraren vill höra av sej! Typ nu.

Åsa Hellberg sa...

Agneta;tips, de flesta av oss har rutiner på kvällarna, för min del dricker jag alltid vatten innan jag ska somna. Direkt när jag har ställt ner vattenglaset så fokuserar jag på tre bra saker som har hänt/som jag har gjort/ som andra har bidragit med.

KarinaB; alldeles säkert är det så. Men tacksamhet ger så oerhört mycket för de som har testat, och när man väl börjar är det ett förhålllningssätt man inte vill vara utan.

Liz; Heja!

Agneta sa...

Tack,... ska kolla med det om det funkar på mig....