lördag 9 maj 2009

Extra jobb

Jag arbetade i dörren på Sturecompagniet när jag fick frågan om jag ville jobba extra på Hamburger Börs en enda kväll. Man behövde någon som ställde ut godisskålar på borden (?).

Welll, jag fick betalt, hade aldrig jobbat på Börsen och tyckte att det var ett toppenjobb för en kväll. Dessutom skulle jag få se showen.
Jag hade tackat jag om det så var After Dark, men det var det inte.

Det var Frank Sinatra, Liza Minelli och Sammy Davis jr.
Tre supermegastjärnor som tillsammans sjöng om New York, New York.
För en musiktok som jag räcker inte sjunde himlen för att beskriva upplevelsen av att lyssna på, och se, deras konsert.

Biljetterna till showen kostade 25 000, men då fick man lite mat också.

Jag fick betalt för att placera godisskålar och se showen.

2 kommentarer:

helene sa...

Jag har en robotdammsugare hemma. Jag slipper alltså att dammsuga hemma. Jag har liksom en robot som gör det , om du fattar! Ronda heter den från irobot.

Åsa Hellberg sa...

Haha, tur för dig!