måndag 11 maj 2009

Superproffs

Det är inte så lätt det där med att ta bilder. Tro mig jag vet, eftersom jag har försökt och dessutom redovisat detta med ett par exempel på denna blogg.
Det är inte heller lätt att göra en hemsida. Det har jag inte försökt själv, och det skulle heller aldrig falla mig in.

Så när jag skulle hitta en mästerfotograf och en mästerwebdesigner ägnade jag några timmar till att hitta det jag gillade, och sedan kontaktade jag Paulina och Nina som dessa båda proffs heter.

Paulina, fotografen, träffade jag i hennes studio på söder i Stockholm och jag var inställd på en kort session, där jag skulle sitta uppsträckt på en pall och le på kommando.
Det blev inte alls som jag hade tänkt.
Vi gick ut.
Det var buskallt, minst sagt, men då det var något med "ljuset som föll så fint" var det ju bara att hänga på.
Jag fick snurra, vifta med håret, flabba, le och se glad ut. Jag fick gå, och jag fick posera.
Hela tiden tog hon bilder, fråga mig inte hur många.
Dessutom hade hon en assistent som bar min dunjacka, kamerabagar och tjoade glada tillrop.
Och vet ni?
Det var kul!
Jag beställde till sist fyra av de bilder hon hade tagit, och ett av dem är det ni ser till höger.

Paulina Westerlind, klicka här.
Ps hon har dessutom en blogg, ni hittar den på hemsidan. Hon just varit i Fjällbacka och fotograferat ett bröllop.

Nina Möller gjorde min hemsida, hon finns inte i Stockholm utan i Växjö.
Just lokaliteten spelade ingen roll för mig, jag gick helt och hållet på de sidor hon kunde visa upp på sin hemsida.
Nina var precis lika proffsig som fotografen, och jag fick all hjälp jag behövde...och då menar jag all.
Vi klämde, utöver hemsidan, in ett gäng visitkort innan vi sa tack och hej för denna gång.


Och ja, jag är supernöjd med deras arbete och rekommenderar båda varmt.

Inga kommentarer: