lördag 16 maj 2009

Mamma vet bäst

och nu sitter den unge musikproducenten vid sin dator och gör nya mästerverk.

Jag vet inte om den var Alvedonet eller glassen som gjorde susen, men då jag också åt en glass och inte blev ett dugg piggare, misstänker jag att hans nyvunna energi kan tillskrivas läkemedlet.

Och det är då lätt att räkna ut att om två timmar kommer han att stupa i soffan bredvid mig.
Det passar mig alldeles utmärkt, eftersom jag vill ha sällskap när Eurovision song contest drar igång, eller ESC som vi mer initierade kallar det...

Malena är inte ett dugg segertippad, vilket gör att hon säkert vinner.
Det borde ju funka även åt andra hållet menar jag, vis av att ha upplevt motsatsen i rätt många år.

Och på det en tacksamhetslista från förorten:

Min lägenhet är så fin, så fin.
Vi hade en mysig, om än snuvig, eftermiddag med Johan Glans.
Bara halva tiden kvar av balkongavstängningen på totalt 14 veckor.

Inga kommentarer: