torsdag 28 maj 2009

Ny övning

för självkänslan i tillägg till de tacksamhetslistor ni nu säkert använder er av för att de visade sig vara så himla bra:

Tre bra saker om dig själv, bra egenskaper. Jag tar exempel från mitt eget liv idag;

Idag var jag snäll när jag diskade på "kontoret".
Idag var jag en bra vän när jag lät henne prata av sig med mig.
Idag var jag schysst när jag öppnade grinden för en mamma som hade händerna fulla.

Behöver ni en uppsättning egenskaper att använda er av kommer förslag här:
Snäll, bra, vänlig, schysst, tillmötesgående, varm, trygg, rolig, trevlig, modig, klok, ödmjuk...



Övningen kommer från Mia Törnblom och hennes bok "Självkänsla nu".
Ett måste i varje människas bokhylla.

2 kommentarer:

FRIDA sa...

Idag var jag schysst mot en elev som lämnade in sitt arbete alldeles för sent.
Idag var jag snäll mot en kollega och hämtade kaffe åt henne.
Idag var jag gullig mot min man och lagade mat till honom.

Kram Frida

Åsa Hellberg sa...

Åh Frida, du gör mig lycklig!