torsdag 7 maj 2009

Hej

Visst känns det som om det blir en härlig torsdag?

I natt hade jag två drömmar.
I den ena var Camilla Läckberg huvudperson, och i den andra Robert Gustavsson i en rutschkana.
Det är sällan jag kommer ihåg vad jag drömmer (om det inte har varit läskigt), och dessa två huvudpersoner kom ju lite oväntat.
Men vad vet man om hjärnan och hur den fungerar när vi drömmer? Jag vet inte ett smack, mer än att jag emellanåt kan tolka mina som förlängningar av något som har hänt under dagen.

Camilla och jag diskuterade boksläpp, och Robert ingick i en show jag tittade på. Alltså en repris av min dag, men med ubytta huvudrollsinnehavare.

Det är konstigt att jag inte drömmer om datorer, dessa små underverk som jag kämpar med att få att fungera varje dag.
Innan ni läser detta inlägg har den lilla datorn startats om...igen. Utan omstart vill den inte gå igång.
Den större är på kraschlagning som ni vet, alltså måste jag hålla denna lilla (och också rätt nya) vid liv till den andra kommer tillbaka.
Jag ämnar inte att köpa en tredje inom loppet av ettochetthalvt år.


Som avslutning tar vi lite tacksamhet igen.

Jag är tacksam för:

- Min familj, som är frisk.
- Att jag fick se Big Comedy med min son, och att det var så bra som han hade hoppats på.
- Att min lilla dator fungerar så att jag kan kommunicera med omvärlden.

God morgon.

5 kommentarer:

Ett skrivande lantliv sa...

Hej!

Ja, visst är det märkligt med drömmar. Jag drömde en gång att jag var på flykt tillsammans med Hasse Aro, en ond kraft jagade oss :-) Var får man allt ifrån? Deckarskrivande kanske :-)

Jag gillar dina tacksamhetslistor, det har fått mig att börja fundera, det finns mycket att vara tacksam över!

Ha en bra dag!

KarinaHC sa...

Jag har nog värsta drömmen i alla fall.

Vi skulle ut och åka båt, typ atlantångare, och det var grannen som skulle vara kapten. Han är ju långtradarchaffis så det föll sig ju naturligt (i drömmen alltså). När vi skulle ge oss i väg stod grannen och putsade på båten (han tvättar bilen och långtradaren ofta) medan vi andra upptäckte tre jättestora vargar. Vi försökte varna den stackars grannen/kaptenen men han hörde inget och i nästa ögonblick sprang vargarna fram och åt upp honom.

Jag har funderat en hel del på vad den drömmen kan betyda. En rörig hjärna kanske?

Åsa Hellberg sa...

Victoria; tacksamhet är en enkel och välgörande övning. Kul att det får dig att tänka till:)

Karina B; välkommen hit.

Hu vilken dröm. Är det en sån där återkommande, eller vad det en gång och den försvann?
jag vet inte vad det kan betyda, jag har läst någonstans att vi drömmer om oss själva i olika roller. Om det stämmer så kanske du, som representeras av din granne, är en "jag kan självtjej" trots att andra vill hjälpa till?

Kram Åsa

KarinaHC sa...

Jo den tolkningen låter ju trolig. Jag är en kan-själv-tjej, jag ber inte gärna om hjälp men försöker bli bättre på det. Tur det var en engångsdröm.

Jag har varit här förut men har ändrat visningsnamn, det förra var skrivbaraskriv:)

Åsa Hellberg sa...

Hej Karina B.
Jag såg det när jag klickade på ditt namn.
Väkommen tillbaka säger jag istället då:)