måndag 8 juni 2009

Det allra värsta

har hänt på sonens skola, en flicka i 9;an är död och två skolkamrater är häktade misstänkta för mord.

Det är en ofattbar tragedi, allra främst för flickans familj och vänner, men också för de två skolkamraterna som jag har förstått är alldeles vanliga ungdomar.
Vad är det som kan gå så ofantligt snett under en nykter fest inför skolavslutningen på torsdag?

På skolan finns nu kurator, präst, föräldrar och sörjande vänner och i morgon är niornas avslutningsbal, den de har sett fram emot hela terminen.

Sonens årskurs har ledigt idag men i morgon ska de dit och vet inte riktigt vad som väntar. Sorg tar sig så många uttryck och jag vet att min son och hans vänner håller kontakt just nu, kanske är det den bästa trösten just för dem.

Hur niorna tröstas vet jag inte.
Tre kamrater är borta, varav en är död.
Det är så ofantligt sorgligt och obegripligt.

2 kommentarer:

Kia sa...

Oj, hjälp, otäckt när det kommer så nära. Det är ju bara sånt man läser om i tidningen. Hoppas alla får den hjälp de behöver.

Åsa Hellberg sa...

Jag hoppas det också Kia.