torsdag 18 juni 2009

Jag funderar

och letar efter en känsla. Inte så mycket en story som en känsla, just den jag får när jag läser böcker som jag inte vill släppa.
Jag har en hittapåbokidé i huvudet, men hittar inte känslan...alltså avvaktar jag med pennan.
Inte ord kommer att präntas innan känslan är där.
Däremot flyger det runt karaktärer som jag inte har greppat än, kanske ingår det också i den där feelingen som jag saknar just nu?

Kliet i fingrarna vill hugga tag nu, inte vänta på känslor och annat tjafs.

Tur då att det är jag som bestämmer, och herrejösses, man kan ju faktiskt få ut den första boken innan man har skrivit klart den andra.
Eller?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Lyllo dej som får upp idéer. För det finns inte i min värld.

Åsa Hellberg sa...

Kan kanske bero på att du redan jobbar med tre? Hur många idéer behöver du? :)

Unknown sa...

Tusen. Typ. Ger mej aldrig förrän jag har ett påskrivet avtal. Aldrig!