måndag 22 juni 2009

Nya tag i förorten

Det vimlar av shorts. Dessa sitter på både brunbrända och kritvita ben, och man kan snabbt räkna ut vilka som har tagit en tripp söderut eftersom det har varit omöjligt att få den färgen i den här delen av jordklotet.

Det är en lite konstig känsla att inte ha en längre semester måste jag säga; de flesta pratar om sina planer och resor medan jag tänker på tider och att få ihop sommarlovet med mitt arbete. Därför tror jag att jag ska trycka ihop mina samtal till två dagar per vecka och jobba stenhårt då så att jag också kan vara ledig lite. Effektivisera verksamheten helt enkelt.

Jag behöver nog ladda lite extra inför hösten och boksläppet, och gör de bäst med lite soff - och strandliggande, ett par deckare och Gevalia i en termos.

Hur laddar ni bäst under er semester?

5 kommentarer:

Unknown sa...

Jag vet inte. Min semester börjar på måndag, välbehövlig sådan, probelmet är att vi inte vet om vi ska flytta. Det kommer att göra att en semester inte blir en semester så jag vet inte om jag ens ids börja ladda upp...

Åsa Hellberg sa...

Det var väl något som sa er att ni inte ville ha lägenheten förra gången, vad är skillnaden nu?

Unknown sa...

Jag vet inte. Det är högst märkbart bara att bo trångt. Alla rum fungerar som sovrum ungefär...

Unknown sa...

du... har du någonsin bott flera trappor upp utan hiss, och hur funkade det?

Åsa Hellberg sa...

Ja, typ tre trappor under ett kort tag.
Enda gången det är jobbigt är väl under själva flytten, ni har ju inga bebisar längre:)