tisdag 9 juni 2009

Nedräkning

Detta är inlägg 498 och det närmar sig den utlovade 500-tävlingen.

Vi kan väl bestämma att tävlingen publiceras i morgon?
Jag har några teknikaliteter kvar att peta i.

Dagen går i raketfart, både på kontoret och hemmavid. Enskilda samtal, grupper och administration i form av skatteinbetalningar bland annat. Jag administrerar hemma och coachar på "kontoret". Bra uppdelning som passar mig.
Samtidigt som jag betalar pengar till staten ska jag slänga in en tvätt i maskinen, det gäller att ha många bollar i luften just idag.

Annars gillar jag en sak i taget, med fokus på det jag gör just då. Allt annat blir rörigt.

Hur gör ni?

7 kommentarer:

Agneta sa...

Gärna 10 saker på en gång, inte bra, men jag jobbar bäst och snabbast när jag har en sista deadline inom en timme.....!

Åsa Hellberg sa...

Haha, jag tror att 98% av befolkningen gör precis likadant.
Som f.d utbränd har jag tvingats att tänka om:)

Anonym sa...

Allt på en gång. Mer att göra = halleluja. Helst så jag får svära och leva fan. //Liz

Åsa Hellberg sa...

Liz; det ger energi va? Svära och leva fan menar jag:)

Anonym sa...

Ja, det gör ju det. //Liz

www.malinrocaahlgren.com sa...

Allt på en gång, betar av det snabbaste först, struntar i det minst oviktiga, MEN tillåter mig träning och yoga, annars hamnar axlarna ovanför öronen. Just nu är det mycket, då mina kids ara går halvdagar i skolan och jag jobbar med dem (som Linda Skugge.HAHA, kanhon så kan jag)

Åsa Hellberg sa...

Malin; allt på en gång, men en grej i taget är väl en bra idé:)