torsdag 18 juni 2009

Nej

sa jag chefen när jag fick ett samtal om konsultande i morse, den här dagen är coachen ledig. Jag har inga större problem med att säga nej, men som egen företagare är det vanskligt ibland.
Inte idag dock.

Vi har en halv plan på att åka till stan och titta på alla segelbåter, men vi överlåter beslutet åt vädret.
Tonåringarna glider in norrifrån på Centralen vid två, sedan får vi se vad som händer.

Sonen kan inte fatta varför vi måste umgås på midsommar när han vill vara hemma hos en kompis och titta på fotboll och spela någon form av spel.
"Du har inte ens fyllt 15", svarar jag och sätter därmed ner foten gällande familj vs. kompisar den här helgen.
Han ska få åka med en kompis och hennes mamma på en (rest)resa någonstans vecka 28, så lite midsommar med oss klarar han nog galant.

Vi tjurar kort i den här familjen, fem minuters stamp med foten så är det över. Ovänskap är varken min eller sonens grej, troligtvis för att vi båda oroas av konflikter. Å andra sidan är vi båda okej på att ta dem, men det blir inga stora grejer. Stamp, stamp och så är vi klara.

Det är möjligt att det kommer en revolution vid 16 och 48, men av det syns inga tecken - än så länge i alla fall.

Nu ska jag träffa en artificiell sol, något annat finns inte att tillgå i förorten idag.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar dig en trevlig midsommar Åsa!

Kram Sindra

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma!

Kram Åsa

Anonym sa...

Här regnar det också, så det blir nog en skön dag med mycket fixande med mina foton. Och säkerligen en och annan film och läsning förstås.

Antagligen kan jag inte helt avhålla mig från skrivandet. Jag är ju igång här nu!

Ha en härlig midsommar, Åsa, och man kan ju hoppas att det blir en lucka i molntäcket vid lämpliga tillfällen. Till dansen t.ex.

Unknown sa...

Jag svalde en klump igår då min 15-åring började tveka på om han valt att gå sin musikinriktning på rätt ort. Ett byte av ort skulle innebära en flytt för honom. Hjälp liksom.

Jag som är bra på att prata tror jag gjorde honom trygg med att det räcker att gå 7 mil bort så han kan komma hem varje dag.

Att sätta ner foten kan te sej på många sätt. Ibland i smyg...

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Ninna!

Liz; du har helt rätt!