torsdag 26 augusti 2010

Dagens diskansvarige

har däckat på sin säng och jag antar att det är det nya gymnasielivet som har knäckt honom. Han får sova.
Det är bara treåringar som är vilda på kvällen om de sover på dagen.
Tonåringar kan sova 23 timmar per dygn; den återstående tillbringar de på toa och med att äta ofantliga mängder mat (eller kanske tvärtom).

På tal om att somna: Samtidigt som jag skriver pratar man på Rapport om narkolepsi som evenuellt skulle kunna vara förorsakat av svininfluensavaccinet... utredning pågår.
Fler fall än någonsin rapporteras visst från hela Europa.

Jag lyckades faktiskt hetsa upp mig rätt rejält över den där influensan och var flera gånger på sprutstationen utan att lyckas få i mig något vaccin.
Vi får väl se vad vinterns larm kommer att handla om, jag har en känsla av att vi får stå ut med många sådana framöver.

3 kommentarer:

Cattis sa...

jag måste säga det var ettmycket bra beslut av mig och min familj att INTE ta vaccinet....om ni frågar mig.

Åsa Hellberg sa...

Ja, kanske det:)

Sus sa...

Jag är en trötter, med eller utan vaccin. Dock hjälper motionen.
Men jag är skeptisk mot vaccinet, trots att jag tog det.

Jag kan alltid sova. Hur som helst. Var som helst.
Å andra sidan har jag alltid kunnat det =)