torsdag 19 augusti 2010

Det är inte bra för mig att skippa mat

som jag har gjort idag, alltså är jag just nu darrhänt, irriterad och våldsamt hungrig.
Det kommer att vara över om en kvart eftersom det är Kelda ostsås som ska serveras vilket är helt perfekt när jag sitter lite tajt till på tid.

Jag undrar ibland hur jag överlevde då när jag inte åt. När kilo efter kilo rann av mig trots att det inte behövdes.
Jag hade behövt den kraften som mat ger, men för mig var det då stört omöjligt att få något att passera det lock som hade satt sig i matstrupen.
En tokig konsekvens blev också att jag av vissa fick beröm för min magra kropp, vilket gjorde att jag fick bekräftelse, inte minst på att jag hade kontroll... kunde jag inte kontrollera Jonas kunde jag ju i alla fall kontrollera mig själv och mitt matintag.

Numera kontrolleras ingenting, jag äter helt enkelt när jag är hungrig.

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Vet precis vad du menar...gick snabbt ner 8 kg när jag mådde som sämst...pga av personens styrande och ställande..som jag ändå inte kunde påverka;)Så skööööööönt att det är över!

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Härligt, eller hur?