onsdag 18 augusti 2010

Förmiddagen

ägnas åt mig själv, jag ska till min egen coach som äntligen är tillbaka från sin semester.
För mig, som för er, är det härligt att ha ett forum för mig själv, dels via en coach men också genom att gå på möten.
Att hålla mina kanaler rena och fräscha är viktigt, inte bara för mig och utan också för de som jag coachar.

Att prata om vad jag känner låter för en del som en enkel match.
För oss andra kräver det träning.... eftersom vi vill hellre vrida känslomikrofonen mot dig.

Balans är bra och den upprätthålls allra bäst - i alla fall för mig - när jag ber om hjälp.
Idag tycker jag det är självklart men det är inte så många år sedan det var mig helt främmande.
Då tyckte jag att det var bättre att vara helt ensam med det som gjorde ont.

Jag är oerhört glad och tacksam för att jag insåg att det var en rätt dum idé.

2 kommentarer:

HOUSE of ADELA sa...

Bra att komma på det ja...att man inte ska hålla allt inom sig. Men det kan ta tid att våga...=) Ha en skön fm med dig själv nu...värdefull tid!=)

Kram
Adela

Åsa Hellberg sa...

Ja, det krävs ett enormt mod om man inte är van.
Men sen är det bara skönt.

Kram Åsa