torsdag 26 augusti 2010

Till

de sladdriga överarmar jag outade häromsistens kan jag nu lägga långt hår. Inte på armarna (än i alla fall) utan på mitt huvud.
Kopplingen till sladdret kan verka lång... men min tanke är att båda är åldersrelaterade.

Jag har väl aldrig någonsin tyckt att hår kan bli för långt. Tvärtom. Långt och stripigt har varit en del av mitt signum.
Sedan ett år tillbaka föredrar jag en axellång page (bara det är så töntigt att jag skäms när jag skriver det) som är både praktiskt (urk) och ser välvårdad (urkurk) ut.

Denna medelålders gumma behöver klippa sig, egentligen är det väl bara det jag vill ha sagt.

14 kommentarer:

Marie sa...

Nej inte klippa kort... alla (nästan) medelålders klipper sig kort, färgar rött eller svart (kanske mörkbrunt) och skaffar trendiga brillor till.. sen blir det ännu kortare och permanentat grått, så klassiskt. Gå mot strömmen, skaffa en lång snygg och så småningom grå (kanske vit) fläta istället... bara ett förslag från mig :)
Du är fin i din page !
Kram ...

Agneta sa...

Du är en mycket snygg och vacker "medelålders
gumma" i så fall.

Tinto sa...

Haha. Tycker du är jättefin.
Så det så :)

Kram
Tinto

Åsa Hellberg sa...

Marie, om du hade vetat vilken hårkvalitet jag (inte) har så skulle du nog inte föreslå långt, och definitivt inte fläta. Så tunna flätor går inte att göra:)

Agneta; tack, det var snällt:)

Tinto; tack!

Agneta sa...

Mäh! Jag som håller på att spara ut till just page...! Det är väl inget fel med det...? Eller...? *osäker och förvirrad*

Åsa Hellberg sa...

Stort och smått, nej för tusan, frisyren är det inget fel på. Det ordet page som är gammalt... eller:)

Anonym sa...

Behåll nästan hela längden som du har på fotot och klipp upp det i etager. Blek slingor. Ta i ganska mycket mousse efter tvätt. Forma det med händerna under tiden det torkar.
Så har jag det och trivs i det och känner mig snygg.

Kram
Maria

Åsa Hellberg sa...

Maria, på fotot har jag den frisyr jag vil ha. Nu är det 10 cm för långt.
Uppklippt går inte i mitt tunna hår, tro mig, jag har försökt...

Anonym sa...

Men om du bara klipper upp överhåret i etager så ser det tjockare ut än vad det är. Om man sedan tar mycket mousse och formar det med händerna så att det blir lite lockigt så blir det vackert. När jag skall vara riktigt fin sprayar jag det med glansspray - (Goldwell Brilliance shine). Hoppas att du vågar prova... :)

Kram
Maria

Åsa Hellberg sa...

Maria, jag vågar men vill inte:)
Jag tror nog inte att du förstår hur tunt och spikrakt hår jag har...

Anonym sa...

Ser inte ut så på fotot i alla fall. Du är fin som du är tycker jag, men ville bara ge dig ett tips... :)

Kram
Maria

Åsa Hellberg sa...

Foton är fusk, dessutom är det nyslingat där och då ser det lite tjockare ut.
Nej, tunt och stripigt är vad det är:)
Tack Maria!

Unknown sa...

Klipp inte! Axellång åtminstone och som någon här skriver, lite uppklippt och sen lite mousse. Det funkar säkert.

Åsa Hellberg sa...

Anna; jag ska klippa det så att det får samma längd som på bilden. Det är mycket längre nu...