tisdag 24 augusti 2010

Det gick fort att hitta tillbaka till den skrivkoma

som jag gillade att vara i när jag skrev Casanovas Kvinna.
Idag lyckades jag få ihop fyra timmar av - i princip - ostörd tid.
Skillnaden den här gången är att jag inte vet åt vilket håll den här storyn tänker gå. Jag åker med några kapitel så får vi väl se om det håller.
Redan i det första kapitlet har jag lagt ut trådar som det är bäst att jag håller reda på, eftersom jag anar att de kommer att ha betydelse.
Trådar och karaktärer har jag i ett eget dokument eftersom det omöjligt att komma ihåg om en person heter Rolf eller Lars när den bara dyker upp någon gång ibland.
Huvudkaraktärerna är där beskrivna in på bara skinnet, allt för att jag inte ska slira under berättelsens gång.

Lät det osammanhängande?
Sorry, det lär bli värre...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Jag väntar med spänning på resultatet. Du har en trogen bokköpare här.

Åsa Hellberg sa...

Haha, tack. Vi får väl se om det blir något av det:)

Madlar sa...

Hehehe, förstår precis. Sitter o knåpar på ett synosis, vill gärna ha en grund innan jag ger mig på nästa projekt. Tidigare bara kört på men om det nu äntligen ska bli en roman måste jag ha mer struktur på texten.

Maj Korner sa...

Jag tycker det låter strukturerat jag. Men vad vet jag om bokskrivande? Nada.

Anonym sa...

Så kul att du är igång och skriver igen! Vad blir det för typ av historia den här gången?

Och du, det där med osammanhängande känner jag igen... kram!

Åsa Hellberg sa...

Karina; tja det lutar väl åt någon slags relationsroman, inte nödvändigtvis kärleksrelation men det skulle inte förvåna mig ett dugg om en sådan dyker upp också...

Jag vet inte särskilt mycket än och får se vad det tar vägen, det roliga är att jag har hittat tillbaka till någon slags lust:)

Agneta sa...

Även jag har kommit igång med skrivandet, det går lite knackigt och känns lite hattigt, men det kanske ger med sig. Lycka till till oss!