måndag 23 augusti 2010

En glad och nöjd

musikproducent kom just hem från sin första gymnasiedag och mamman blev rörd till tårar, såsom sådana här mammor har så lätt att bli.

Jag har dock snutit mig och behöver ta ett grepp om det som ni alla verkar gilla så mycket; att laga mat... eller i alla fall pallra mig iväg och göra inköpen.
Från och med idag kommer det inte att ligga varken chips- eller Pollypåsar i korgen. Vi är numera en familj som äter fruk & grönt. Särskilt grönt. Eller kanske allra helst rött.
En tomat om dagen håller doktorn borta, eller vad det nu heter.

Egentligen borde jag ha en tomatodling på balkongen (visst kan man ha det?) och får väl ha det som ett projekt nästa år.
Just idag blir det kvistvarianten från Konsum.
Gott så.

I morgon ska det bli höst på riktigt.
Skönt. En sådan här somrig mellandag gör mig bara förvirrad.
Jag har packat undan grillen för i år och har inte för avsikt att ta fram den igen.
Bye, bye sommar.

Om fyra månader är det dan före dopparedagen.

2 kommentarer:

Agneta sa...

Såklart du kan testa att odla tomater på balkongen!

Åsa Hellberg sa...

Jag kan det va? Trodde väl det. Då får det det bli så nästa säsong!