måndag 23 augusti 2010

Vi sitter här

och äter gymnasiefrukost.
Nu kanske man kan tro att den är annorlunda än den vi åt på högstadiet men så är det inte eftersom sonen fortfarande vägrar att dricka kaffe.

Klockan 10 är det upprop och medan han viftar med handen ska jag prata med en klient.

En rätt lugn måndag för oss båda, i alla fall ser det ut så nu.
Att det sedan bränner till är inget ovanligt men det känns rätt skönt att jag har tid att ägna mig åt det då istället för att skjuta på det eller behöva säga "jag hinner inte prata idag".

Måndag.
Nu kör vi!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar inte heller kaffe till frukost. Men jag gillar en kopp (eller kanske två) något senare på dagen men jag har en känsla av att din son inte gillar det då heller.
Min unge började dricka kaffe för två tre år sedan vid 21 ungefär - så än finns det hopp om din :)
ha en fin dag och bra start på dagen
kram

Åsa Hellberg sa...

Ja, han får väl börja när han själv vill (suck):)

Tack det samma!