onsdag 4 maj 2011

Jag måste säga att min

ugnspannkaka är riktigt smarrig.
Så god att den rent av beds om i det här hemmet.
Vanliga pannkakor har jag inte tålamod med.
Nej, tacka vet jag vysch in i ugnen så att jag kan göra något annat än att tillbringa tid i köket.

Idag har jag istället pratat med min son om det nationella prov i engelska som idag har utförts.
Ämnet för året var traditioner.
Traditioner.
Hur tänker man när man ger en hel årskull snart 17-åringar ett sådant ämne?
Vill man kväsa deras skrivlust istället för att uppmuntra den?

Förra året hade det visst varit musik.
Det måste ha varit någon annan som hade tänkt till då.

3 kommentarer:

Shamrock sa...

Då är våra söner lika gamla. Min hade oxå NP idag

Pernilla sa...

Traditioner. Var det uppsats?
Och jag är också bäst på ugnspannkaka. Fixar inte heller att stå där och steka pankis efter pankis. Eller är det pannkis?
KRAM.

Åsa Hellberg sa...

Shamrock; japp.

Pernilla; japp, uppsats.