torsdag 9 april 2009

Curling

Robert W inspirerade med sitt insinuerande om att jag skulle skulle vara en mammacurling, och detta ämne måste ju vidareutvecklas såklart.

Jag ställer frågorna, ni ger mig svaren.

Curlar jag när jag gör följande för en 14, 5 -åring?;
Hämtar efter disco 02.00?
Gör frukost varje skolmorgon?
Tvättar?
Städar allt utom hans rum?
Väcker varje morgon?


Hans "beordrade" arbetsuppgifter består i;
Städa sitt rum.
Plocka ur diskmaskinen och fixa köket emellanåt.

Han sköter själv;
Frisör.
Kläd -och övriga inköp för att vara skitsnygg och lukta gott.
Skolarbete.

Vi har en extremt konfliktfri relation, och jag behöver bara be en gång (vad det än gäller).
Han frågar aldrig två gånger. Ett nej är för honom svar på en fråga, inte en öppning för diskussion.
Jag är en totalt otjatig mor, troligtvis för att det inte behövs.

Men curlar? Jaaa!
Jag knöt hans skor till han var 8-9 år, det säger väl allt:)

Nu vill jag höra hur ni är!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Tänker inte alls säga. Det kan du fetglömma.

Åsa Hellberg sa...

Besvärliga människa! Håll snattran då!

Cattis sa...

Jag passar upp mina tonåringar när jag orkar göra det. Jag hämtar dem när de är på fest. Vi hjälps alltid åt att städa huset och det har vi gjort i några år för jag blev utbränd och behövde hjälp. Vi har nästan aldrig några konflikter.... curlar jag????

Cattis

Åsa Hellberg sa...

Cattis; Nej, det tror jag inte.
Jag är en medberoende typ, så jag tar gärna över där jag inte borde.
Men jag blir bättre och bättre på att hjälpa till när jag blir tillfrågad, inte annars:)

helene sa...

Curling och controll är ju nästan samma sak.
Du bör nog låta honom börja göra egen frukost och kanske diska lite oftare men däremot inte bestämma när han ska städa sitt rum. Det är hans frizon.
Hämta på natten är väl bra ngt år till.
Vår son fick en jätte gullig spargris med blommor på
som egentligen passar till en sjuåring eller en fyrtioårig tant. Men han tyckte den var gullig. Joshua
fyller 15 i sommar. Han är ju så liten ibland och så vuxen ibland.

Åsa Hellberg sa...

Helene; våra är ju lika gamla. Det svänger fort:)