onsdag 8 april 2009

Hmm

Inser att om 8 år kan jag, om jag så vill, köpa den lägenhet som annonsen säger är för 55+.

55+?

Vad betyder det egentligen?
Att huset är barnfritt, men att de är välkomna på stek med inlagd gurka och svarvinbärsgelé mellan 15 och 18 varannan söndag?

Att det är tyst efter 20.00?

Att det är lättstädat?

Att det efter 55 kommer behov som jag inte har vid 47, och att de tillgodoses med en lägenhet som är specialgjord för just mig?

Jag förstår inte, berätta du som vet!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Det betyder att du;

Har knarriga knän.

Kan ha dina tänder i byxfickan om du vill.

Lägger besticken i en fin, lite sned vinkel, på tallriken då du ätit klart.

Inte har något emot att ha en redig resår i byxan, som gärna få nå upp under tjickosarna.

Har storbak varje torsdag vilket kommer att resultera i en 150 liters frysbox full med frystorkat bröd ingen vill äta.

Att grannens barn är behändiga.

Uttrycker det som följer; dagens ungdom...

Får hemorrojder då och då, och att du förmodligen behöver hjälp med salvan till stjärten eftersom dina axlar är stela.

Snart kan skaffa dej ett medlemskap i PRO.

Vill du ha fler förslag? Jag kan fortsätta fan så länge till.

Unknown sa...

... du ångrar nog att du frågade. Men jag är glad att du gjorde det, för om åtta år är jag bara...41. Ska fylla 42 i december.