lördag 14 december 2013

Hemma igen,

och en sekund senare är ansiktet renskrubbat och morgonrocken på.
Jag är ledig den här helgen och tänker jag bara såsa framför teven medan sonen hänger i sitt rum och Nisse träffar sin bästa polare.

Just nu reprisen av På spåret, men jag kom in för sent och tänker att jag nog ser det på nätet
På TCM visas Borta med vinden. En underbar film. Men över fyra timmar lång, och jag ser gärna den (Tips: Jag köpte uppföljaren, en miniserie som gjordes för tv 1994; Scarlett.
Joanne Walley och Timothy Dalton spelade huvudrollerna, och jag gillade den som tusan.)

Annars trist tevekväll utöver Downton Abbey.
Bra, för jag har många hyrfilmer kvar att se innan nästa fredag då de ska tillbaka.

PS, har köpt en bok.
Jag tror att den är fantastisk.



2 kommentarer:

Simona sa...

Åh Borta med vinden, den har jag som köpfilm. Serien Scarlett följde inte alls boken som är FANTASTISK, ett ev mina stora läsminnen.

Jag kollar på svtplay idag. Pussåkram från min förort!

Åsa Hellberg sa...

Puss tillbaka från helt andra änden!