fredag 6 december 2013

Jag är otroligt nyfiken på hur mitt manus Sara funkar.

Som vanligt är första genomläsningen det som lockar och som driver mitt skrivande framåt.
Det är också därför jag håller mig från att redigera under tiden jag skriver.

Ibland är jag nödd och tvungen, som när jag gör ett uppehåll som till exempel under hösten när jag mest sålde lägenheter, letade nya och mådde dåligt.
Då kan jag inte fortsätta utan att veta var jag var, för mitt minne är nämligen kort. Mycket kort.

Men nu har jag inte en aning om vad jag har skrivit, på riktigt. Det stora dragen men ingenting annat.
Låt oss hoppas att det är bra, så att min förläggare inte får sin semesterresa förstörd.
Manuset ska nämligen med henne och måste därför vara inlämnat fredag morgon klockan nio så att hon kan printa ut det.
Innan dess ska jag både skrivit klart och kanske redigerat i alla fall EN gång.

20 000 ord kvar ungefär.
Vi närmar os slutet och då brukar det gå undan.

PS, jag LOVAR att jag skriver bättre i mina böcker än i min blogg. Förlåt. Hoppas ni fattar, har inte TID att redigera.

Inga kommentarer: