måndag 2 december 2013

Hurra,

nu går det lätt. När det gör det skriver jag ungefär 1000 ord i timman.
Jag läste det jag skrev under min dåliga dag i lördags, och det håller fram till redigeringen då det behöver förgyllas något. Men ingenting bort, tack och lov.

När man måste ta bort, vilket händer emellanåt, så kan det påverka hela berättelsen. Tack och lov råkar jag väldigt sällan ut för det, trots att jag uppfinner min berättelse allt eftersom.
När jag nu har skrivit mer än två tredjedelar vet jag åt vilket håll jag ska gå, men inte mer än så
Jo, jag har slutscenen klar för mig. Den såg jag tidigt.
Det är hur jag tar mig dit som jag inte vet än.

Tjohej, bra arbetsdag i förorten!

5 kommentarer:

Kati sa...

Kul att höra om din skrivprocess. :-) 1000 ord i timmen är ett bra tempo. Är imponerad av alla som kan skriva utan att veta i förväg. :-) Sånt förundrar mig fortfarande lika mycket.

Ebba Range sa...

Bravo Åsa! Jag tror att det är bra att ha slutscenen klar för sig - ett mål att 'gå' till.

Åsa Hellberg sa...

Kati; jag önskar att jag kunde göra som ni andra:)

Ebba; precis!

Bokskorpionen sa...

Heja på! Efter att ha läst dina två Sonja-böcker, ser jag fram emot din nya. Hoppas du ger ut den som ebok också! ;-)

Åsa Hellberg sa...

Tack Bokskorpionen. Jajamensan, nästa kommer också som e-bok.