torsdag 2 april 2009

Skor

Det blir inga skobilder idag, ni ska få ett par i morgon istället.

Själv klädde jag på mina fötter ett par vita gummidojjor med hög kilklack idag, och helt plötligt kände jag mig både lång och ståtligt.
Det funkar fint när jag mest ska sitta ned, som idag på min kurs.
Tvärr är klackar värre när jag måste ta mig från punkt A till B, och den sträckan är över 500 meter.

Annat var det förr, då tog jag av mig klackarna när jag skulle sova. All övrig tid var jag och mina klackar ett.
De som kände mig då trodde att jag var just lång och ståtlig, de hade nämligen aldrig sett mig stå med annat än framfoten i myllan.

Träffar de mig idag tror de att jag har krymt.
De undrar dessutom vad det är för lurvigt rosa jag har på fötterna.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Säg att du fått svamp då de frågar.

Unknown sa...

Varsågod, jag bjuder på det tipset.