måndag 4 maj 2009

Måndagar

har jag begärt ledigt, och jag har också godkänt detsamma.
Det finns onekligen fördelar med att vara sin egen chef.

Nackdelar har jag inte hittat faktiskt. Det skulle väl i så fall vara om det går åt skogen, och jag inte har någon att skylla på.
Nu kommer det ju inte att göra det, men om något brister och jag behöver en fast inkomst igen så tänker jag välja min chef med omsorg.

Kanske är det så vi ska göra mer, välja menar jag.
Välja noga.
Inte bara ta det vi får.
Som läkare, lärare, coacher, chefer och förskolelärare.

Vi måste välja en massa annat som elbolag, telebolag, internetleverantör, ja ni vet.
När valde du senast den läkare du gillade bäst?
Eller lärare?

Känns som det är liiiite viktigare än just elbolaget, och ändå så förbaskat mycket svårare.

Går du i någon form av behandling och inte trivs...BYT och välj en ny läkare, terapeut eller coach.

Det är dig det handlar om. Bara dig.
Du är viktig, du har rätten att säga nej tack jag vill byta.

Bara så att du vet...

(på tal om att jag är ledig måndagar ? Oj, vad det här drog iväg. Förlåt.)

5 kommentarer:

KarinaHC sa...

Jag håller med dig,vi ska vara väldigt noga med hur vi väljer. Både när det gäller livet i stort som i små detaljer. Väljer vi fel så går det alltid att ändra på.

Åsa Hellberg sa...

He Skriv bara Skriv. Javisst, du har så rätt.
"Väljer vi fel går det alltid att ändra på".
Välkommen hit!

helene sa...

Jag är i konflikt med min chef. Det är så svårt för mig!
När min chef idag sa -Jag är din chef,Helene!
Då tänkte jag att jag skulle säga - Om det hade varit du som anställde mig så skulle jag aldrig tagit den här tjänsten!
Så det så.
Nu håller jag på och ska försöka att välja om jag ska vara kvar på mitt jobb eller inte.
Hjälp mig!
Tackar på förhand!

helene sa...

Jag vet vad jag ska göra. Läsa Liz och din 1maj-skylt.

Åsa Hellberg sa...

Helene; vill inte du innerst inne plugga?
Innerst, innerst inne?