måndag 4 maj 2009

Oprah

Tittar ni på henne (när ni har möjlighet)?

Jag gör, hon är en favvis.
Idag diskuteras den amerikanska finanskrisen, och det är jag inte ett dyft intresserad av. Det är amortering och räntor...och jo tack, jag känner till allt det där.
Alldeles lagom mycket, alltså stänger jag av utan att insupa ny information. Ibland räcker det så.

Slår över till tvåan och 24Direkt, och det är inte mer muntert än vad trean var.
Det är en konst att hålla föredrag, jag vet det. Därför räcker det inte att vara expert på växthusgaser för att fånga mitt intresse, det måste finnas något mer.
Karisma?
Glittriga ögon?

Och om föredragshållaren läser innantill, vad tycker vi om det?
Jag vet vad jag tycker...och det är INTE läsa innantill, hur seriöst ämnet än är.
För väsxthusgaser är ju rusktigt viktigt, eller hur? Föredraget ska ju få oss att lyssna, häpna, ändra beteende, våndas och agera
...Inte somna.

Det kommer att bli mitt alternativ om jag inte genast byter kanal, så raskt över till femman och Ellen DeGeneres.
Så där ja!
Nu kom jag rätt.
Tram och flams.
Precis vad jag behöver.

Tjingeling.

Inga kommentarer: