lördag 13 februari 2010

Det blev precis som jag önskade

och om en timma åker pajen in i ugnen.
Egentligen är det vaniljsåsen jag är ute efter, men det är något särskilt med kallt som möter varmt, därför klämmer jag nog en bit paj också.

Vi tog en långpromenad under eftermiddagen och mina lår är fortfarande kalla, tre timmar senare.
Som de flesta andra klär jag mig för polarexpeditioner på överkroppen, men glömmer alltid benen som får stå ut i ett par tunna joggingbyxor.
De står inte ut.
De blir iskalla.
Jag kanske borde plocka fram mina gamla skidbyxor av årsmodell 1991.
Så här kan jag ju inte ha det.

I det här fallet är kallt möter varmt helt värdelöst.

5 kommentarer:

Mattias sa...

Fortfarande letar jag efter plagg som kan hålla mig varm på vintern. Finns såna?

Anonym sa...

Jag fryser sällan om benen - jo när det är mer än 10 grader kallt drar jag på mig ett par cykelbyxor under och blir det över 13 långkalsonger.
Alltid ordentligt varm om fötterna och rumpan dock - ja och så överkroppen försåss :)

Jag hoppas du får en god stund med paj och sås
Kram Sanna

Ms NN sa...

Det finns inga dåliga väder, endast dåliga kläder!

Vinterdagar som dessa tarvas det långkallingar under termobyxorna och extra tjocka sockar. Mössa, halsduk och dubbla vantar är också nödvändigt. Sedan kan man njuta av promenaden, och känna sig som en michelingubbe... ;)

Cattis sa...

jag har tagit fram mina lila byxor från -94. De värmer mig fast de är inte de vackraste, men vad gör det....

Åsa Hellberg sa...

Bra att ni klär på er. Mattias, lyssna till damerna.

Kram Åsa