tisdag 23 februari 2010

Igår skröt jag

om att jag aldrig är förkyld, och idag vaknar jag av att det kliar betänkligt i halsen.
Nu tror inte jag på att man blir straffade för att man är glad för uteblivna förkylningar, det var nog helt enkelt bara min tur nu.

I sonens skola fick man välja om man ville jobba hemifrån eller vara i skolan idag, alltså sover han fortfarande.
Det blir dock väckning och matte inom en kvart.
Jag är en tuff hemmafröken om än relativt okunnig om nians matte.
En som däremot verkar kunna är Sus.

Vilken tur att jag har hennes mailadress!

5 kommentarer:

Pennelina sa...

He he, ja det är gott att vi kompletterar varandra :-)

Kram från Pennelina

Anonym sa...

Åsa - honung är antiinflammatoriskt.
Jag brukar svälja ner en hel matsked (i en klump) så att jag smörjer in hela halsen för att motverka inflammation där.
Bäst att göra innan man sover och inte äta/dricka något efter så det får verka "hela" natten.
Men ta gärna en stor klump nu också.
Jag gillar inte honung men gör så ändå för att det verkar.
kram Sanna

faith sa...

Krya på dig! Och honung med riven ingefära i te verkar göra susen också. det lindrar i alla fall. Sedan en god bok och en skön säng tillhör också det som hjälper till och lite kuckelimuckmedicin...
Kram

Åsa Hellberg sa...

Tack för tipsen.
Honung har har jag i kylskåpet sedan jag dränkte bananflugor i somras:)

Bädda ner mig, Faith? Är du tokig. Jag ska ju till Malou på torsdag:)

Kram till er alla,
Åsa

Sus sa...

Haha, bring it on!