lördag 6 februari 2010

Kurragömma

Det finns en facebookgrupp som idag arrangerar kurragömma på Ikea i Kungens Kurva.
5000 personer ska dit, iklädda röda mössor

Jag har inte riktigt tid med sådana lekar, istället hugger jag tag i hemmet och diverse husmorssysslor som städning.
Dagens viktigaste punkt på den agendan är kyl och frys.
Här ska skrubbas, frostas av, omorganiseras och desinficeras
Jag är helt säker på att under mjölkpaketen gömmer sig ett antal bakterier och är det något jag ska leta efter idag så är det dem.
Under tiden får balkongen vara matförråd.

Vilken tur att det fortfarande är vinter.

6 kommentarer:

Maj Korner sa...

Vilken underbar grej, kurragömma på Ikea! Nästan så jag får lust att åka dit och köpa den där stekpannan jag varit på väg att köpa sen i höstas.

Åsa Hellberg sa...

5000 anmälda deltagare:)

Marie S sa...

Oj, då är det nästan bara kurragömmare på Ikea idag alltså ! Man kanske skulle passa på att handla lite och slippa köa :-D

Kram från mig och ha en bra lördag ♥

Åsa Hellberg sa...

Tack det samma Marie!

Anonym sa...

vilken kul idé! men vem ska leta efter vem?? :-) /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Lizzie, det var tydligen två letare utsedda.
Några hundra kom enligt rapporten, och det var lite rörigt:)