torsdag 18 februari 2010

Det gick inte att somna

på förmiddagen, men bara ett par timmar senare fungerade det alldeles utmärkt att slockna en stund.

Hela den här familjen har varit buströtta idag, och när jag kom hem efter dagens värv sov tonåringen som en stock och vaknade av att vaden krampade så till den milda grad att han fortfarande har ont när han stödjer (eller heter det stöder) på benet.

Vi behöver kramplösande tips från er.
Så här kan vi ju inte ha det.

Det är något särskilt med torsdagskvällar; att komma hem efter jobbet, äta något och sedan sjunka ned i soffan intill det varma elementet och fundera på vilket av mina 100 tv-program jag ska titta på.
Just nu ser jag på Vänner.
Vilken fenomenal serie det var.
Just i detta avsnitt har Monica och Chandler förlovat sig, och då passar Rachel och Ross på att ta sig en liten rendezvous.
Kul som tusan.

(Om Anja startar idag törs jag inte titta, jag hoppar in på OS-arenan när de åker på längden istället.)

Hoppas att ni får en lika skön kväll som jag planerar att ha.

10 kommentarer:

patrik sa...

snön vräker ner utanför fönstret, kollar precis på skidskytte, synd för AK att hon inte riktigt får till det. Angående krampen en riktig massage med knådande brukar hjälpa mig, men det gör lite ont.
Dök upp en tanke hos mig, går ung så här:
swiiischhh------.
"Vad va det ???"
---livet, tydligen.
"hmm det gick fort,kommer det tillbaks ?"
--- inte va jag vet.
"hoppsan, då gäller det att hänga på om det inte går i repris.
Kramar på er Åsa & tjejer
fr en os tok
Patrik fr ett snöigt bohuslän

patrik sa...

P.S Åsa, du pernilla W och Magnus härenstam har dunjackorna gemensamt (såg på os studion på webben) retro och snyggt.

Sus sa...

Vi samlar på "Vänner"-boxen.
Underbar!!

Unknown sa...

Krampexperten har ordet!

Detta funkar på mina krampande vader som nästan tar livet av mej ibland.

1. Linda en handduk (som ni kylt ner i iskallt vatten) runt vaden.

2. Magnesiumbrist?

3. Ät en banan.

4. Stoppa salt i munnen.

Åsa Hellberg sa...

Patrik; heja Bohuslän!

Sus; vi med. Den är näst intill utsliten:)

Liz; Tusen tack. Jag läste faktiskt om banan men har inga hemma idag:( Däremot stoppade jag i sonen lite poptatischips för ett tag sen vilket väl får gå som salt då:)

www.malinrocaahlgren.com sa...

Du har fått en grej hos mig på min blogg ;)

Carola sa...

Hej. Angående kramperna så har jag ett tips, men det är inte så roligt ...

Kolla blodsockret. Ett tidigt tecken på diabetes är kramper av den sorten. Ledsen att säga det, men det var ett av mina värsta symptom innan jag fick diagnos.

Åsa Hellberg sa...

Hej Carola,
jag läste faktiskt det igår, och ska förstås kolla om det skulle återkomma.

Tusen tack,
Åsa

Anonym sa...

Jag hoppas jag har fel och det bara är nåt övergående :)

Carola

Åsa Hellberg sa...

Carola; jag med:) Tack och kram, Åsa