fredag 19 februari 2010

Haribo

har en påse som heter Matador Mix.
Jag har ätit upp alltihop.
Det skulle jag inte ha gjort, och hade jag inte varit ensam hemma hade jag haft någon att dela påsen med.
Alltså är det alla andras fel att jag nu har ont i magen.

En som inte skyllde ifrån sig idag var Tiger Woods, och han verkar ha tagit till sig av behandlingen som han skulle tillbaka till efter presskonferensen.

Han berättade att Elin (Ilin som han säger) hade sagt att ord var verkningslösa, istället var det i handling och förändrat beteende som han skulle visa sin ursäkt till henne.
Och det tror jag att alla vi som lever med en sexmissbrukare kan skriva under på.
Ord har vi fått nog av.

Och godis.
Tänk, det som var så gott när jag öppnade påsen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har ätit en hel påse med turkisk peppar. Det kommer att kännas i natt - tål inte salmiak (inte livsfarligt) och jag är inte så glad jag heller nu.
Men nu har jag ätit dem för ett antal månader framåt så ...
Sverige leder med 3 - 0 i hockey :)
Sanna

Anonym sa...

ja.. ord betyder så otroligt lite, när handlingarna säger något annat. Och ord behövs mindre, än jag brukade tro. Iofs varit bra på att snacka mkt, och göra mindre.. *s* Så jag är inte heller riktigt rätt person att döma någon, även om jag kan sätta gränser idag. Dom för mig själv, är nog ändå viktigast känns det som. Ha en fin lördag och hoppas att det onda i magen ger med sig! ;-) Kram! /Lizzie

Åsa Hellberg sa...

Sanna; såg du silverspurten?

Lizzie; alla har vi nog ägnat oss åt snack, för mycket eller för allt del för lite:)

Kram och ha en skön lördagdag, Åsa

Cattis sa...

Oh, vad det är skönt att slippa magknip efter att ha ätit hela påsen + lite till.

Ha en skön helg...

Är Tiger trovärdig???

kramkram

Åsa Hellberg sa...

Hej Cattis, ja jag upplevde honom trovärdig.
Det är en annan sak att sedan behålla sin nykterhet.
Det är betydligt svårare än någon kan tro, eftersom de flesta inte förstår styrkan i missbruket...men jag hoppas och tror att med den hjälp han får att han kan klara det.
Insikterna är i alla fall på plats.

Kram Åsa