söndag 6 juni 2010

6 Juni

betyder ungefär lika mycket för mig som den femte.

Jag är rätt dålig på sådana här dagar, till och med midsommar går mig rätt spårlöst förbi.
Förra året fick jag ryggskott när jag var hemma hos en bekant, det var bara att pallra sig till bilen och åka hem.
Resten av helgen låg jag ner och åt praliner, det gick bra det också.

Ett par år har vi varit på Kolmården.
En lysande idé eftersom det den dagen är folktomt där och mina kära apor och andra trevliga djur kan avnjutas utan trängsel framför inhängningarna.

Så, vad gör ni idag. Är ni på Skansen och viftar med flaggor?
Jag tänker vifta med min framför tennisen istället.
Heja Robin Söderling.

6 kommentarer:

Marie sa...

Min nationaldag ska jag fira med att åka till prins Daniels hembygd och få fylla på mina matförråd för två veckor... glad och usch i samma sväng.
Brukar inte tjoa på denna dag och inte direkt tjoa på midsommar heller... vi åker/åkte till Mariefred och äter en midsommartallrik och sen fixar vi lite midsommarblommor på mammas grav (hon vilar där i den lilla staden)..
Hundarna:
Jo, dom är jäääätte snälla (säger alla hundägare)...men mina är som jag.. snälla, tåliga och lugna.
Säg till om du vill fobiträna.. bra anledning för mig att tvinga någon köra ner mig till stan :)

Kram.

Kia sa...

Jag ska sjunga ikväll men mina tankar idag går till en vän som förlorade sin 18-åriga dotter igår. Helt ofattbart!

Åsa Hellberg sa...

Tack, men nej tack Marie:)

Kia; vad oerhört sorgligt att höra. Nu behöver du nog inga goda råd, men bär med dig att du inte "stör"... aldrig någonsin. Lyssna, lyssna och lyssna.

Kram Åsa

Sus sa...

Nämen! En "Ockelbokännare" =)
Vi firar nog inget speciellt idag...
Midsommar firar vi dock i Grekland. Eller firar...vi är där i alla fall.

Anneli Stålberg sa...

En total slödag är det här hos oss :) Kanske ska jag börja slöpacka lite inför semestern. Redigera manus, lite varje dag. Tennis låter bra också.

Kram!

Åsa Hellberg sa...

Sus; marie har koll:)

Anneli;det låter som en skön söndag!

kram Åsa