tisdag 8 juni 2010

Det händer att mitt medberoende

kommer upp i samtalen med min coach, men jösses vad snabbt vi passerar det.
Jag vet vad jag behöver vara vaksam på och hur jag ska agera, och är trygg med det idag.
Dagens samtal handlade istället om framtid, och de många vägar som finns att gå.
Härligt.
Jag är som vanligt fylld av kraft när jag lämnar hennes mottagning.

På hemmaplan dejtas det minsann.
Dörren till rummet är stängd, och emellanåt hörs ett svagt skratt in till mitt rum. Det är väldigt olyhört hos oss tack och lov, och de unga tu kan nog känna att de är ifred trots att lägenheten är liten.

Själv håller jag på att avsluta dagens arbete.
Så här dags ringer jag ofta de nya klienter som har hört av sig och som vill ha stöd i sitt förändringsarbete, svarar på mail och gör de sista förberedelserna inför nästa dag.

I morgon slutar vi nian, alltså blir det inte mycket arbete.
Istället ska jag ska gråta en skvätt i kyrkbänken.

Inga kommentarer: